Det lønner seg å være en del av sponsornettverket

Sandnes Ulf har i skrivende stund over 110 samarbeidspartnere. Har du noen gang lurt på hvordan det er å være samarbeidspartner med Sandnes Ulf og hva det innebærer? Vi tok en prat med en av våre samarbeidspartnere for å høre hvordan de opplever det å spille på lag med Sandnes Ulf og hva de får igjen for det.

Annonse:

Kjetil Vigre Sæland fra Carlsens Elektro, kan du si noen ord om hvordan det er å være en del av nettverket til Sandnes Ulf? – Først og fremst er det et veldig kjekt nettverk å være en del av. Vi har vært med i Sandnes Ulf i en årrekke og ønsker å støtte opp om byens lag, sier Vigre Sæland. – Klubben er flinke til å tilrettelegge for gode og varierte møteplasser og man møter mange fantastiske mennesker. Jeg husker jeg var litt nervøs første gang jeg skulle stille på vegne av bedriften på et nettverkstreff. Måten de andre samarbeidspartnerne tok i mot meg på var fantastisk. Jeg følte meg inkludert fra første sekund og fikk knyttet mange relasjoner allerede på min første samling, minnes han. – Det at alle bryr seg om hverandre er en styrke med nettverket til Sandnes Ulf.

Du nevner møteplassene klubben legger opp til. Kan du gi oss noen eksempler på møteplasser? – Årshjulet til Sandnes Ulf har et variert innhold, starter Kjetil. – Foruten kampene til A-laget, møtes vi på trening, frokoster, faglige samlinger, fotballdrøs med trenere og spillere, blåtur, nettverkstur, blåkveld og mye mer, ramser han opp. – Det er bra oppmøte på alle aktiviteter og vi har et stort utbytte av det både sosialt, men også i et businessperspektiv.

Har dere som bedrift gjort noe butikk gjennom nettverket til Sandnes Ulf? – Jeg nevnte at vi ønsker å støtte opp om byens lag, men det er klart at vi er med også for å gjøre butikk, smiler Vigre Sæland. – Da mener jeg at vi handler tjenester og produkter av de andre i nettverket og tilbyr våre produkter og tjenester til dem, forteller han ivrig, før han fortsetter; – Gjennom å bygge relasjoner med de andre bedriftene har vi fått nye kunder, og vi handler av de andre i nettverket. Det er det som er så fint med denne gjengen, at det er enkelt å skape de nødvendige relasjonene og bygger videre på dem. Skal vi ha pizza som overtidsmat, bruker vi Dominos som er en annen i nettverket. Trenger vi en ny bil, kjøper vi av Møller Bil.

Du nevner et par eksempler på hvordan dere tenker når dere har behov for et produkt. Kan du ikke fortelle litt om annen Business dere har gjort gjennom nettverket? – Jo, det kan jeg veldig gjerne gjøre. Nå nylig hadde vi behov for at fire av våre ansatte fikk på plass tilhengerlappen. Gjennom å ha skapt en god relasjon med Pål Johan Jakobsen i Askeland Trafikkskole på nettverkstreffene, valgte vi å kjøpe tjenesten av dem. I tillegg har vi tette relasjoner og kjøper produkter av blant NorEngros, Westco, TV Vest, OK Vedøy, Sandnes Sentrum, Sats med flere, forsikrer han oss om. – Nettverkspartnere som handler våre tjenester og produkter er blant annet SFF, BATE, OK Vedøy, SATS, Boligkonsulentene og flere andre, forteller han fornøyd. – Vi tenker alltid på nettverket når vi skal gjøre butikk. Det opplever jeg at også andre i nettverket gjør, og det gjør det attraktivt å være en del av Sandnes Ulf, avslutter Vigre Sæland.

Annonse fra Obos-ligaen: